2013. július 16., kedd

Nyári Vibrálás

Sziasztok kedves Látogatók!

Úgy gondoltam, ameddig a videó elkészül, addig bemutatok egy másik, viszonylag egyszerű kis ruhadarabot :-)

Mégpedig egy laza, pamutból készült körsálat kalocsai rózsával.

A hozzávalók: 
(Te jó ég! Mintha csak egy sütemény volna....)

-Egy számunkra tetsző körsál

-Világos színű (fehér, vaj, ekrü) gabardin anyag

-Vetex anyag az alávasaláshoz

-Gyöngyfonal olyan színekben, amilyen rózsát készíteni szeretnénk (csak a képzelet szab határt)

-Minimum két gombostű a rögzítéshez

-Indigó

-Minta

-Vasaló

-Anyag zsebkendő vagy párnahuzat

Először is, hogy ne keljen keresgélni, bemutatom az én szívemnek kedves Kalocsai Rózsát.


De a merészek kicsit még cifrázhatják is az alábbi mintával ;-)



Fogjuk a gabardin anyagot ráfektetjük a méretre vágott indigót, ellenőrizve, hogy a nyomot hagyó fele nézzen az anyag felé... (alap, de én már voltam figyelmetlen, és kezdhettem újra.), rátesszük a mintát, rágombostűzzük az anyagra, hogy rajzolás közben ne mozduljon el. Főként kezdőknek mondom, hogy érdemes úgy felrajzolni a mintát, hogy a körbevágásnál legalább 1.5 - 2 cm maradjon a körbeszegéshez és a felvarráshoz. Ezek után, ha leellenőriztük, hogy a megfelelő helyen van minden, egy ceruzával, vagy tollal a minta vonalait követve, megrajzoljuk. Hála a rögzítésnek, néha anélkül is alá lehet kukkantani, hogy elmozdulna a minta.

Ezek után leszedjük a gombostűket és a papírokat. A kész műnél érdemes előre megálmodni, hogy milyen színű legyen a rózsa. Mivel én Jamaica zöld színű körsálat találtam, számomra a piros és a bordó volt a legkézenfekvőbb választás. De lehet tiszta piros, tiszta bordó, rózsaszín, pink, sárga, narancs, lila.... határ a csillagos ég! ;-)

Magát a hímzési technikát képek nélkül nehéz bemutatni, de legközelebb ezt pótolni fogom...



Miután készen van a mintánk, vágunk egy akkora darabot a vetex anyagból, hogy szépen befedje hátulról a mintánkat. Arra a vasalás előtt figyeljünk, hogy az érdes fele, azaz, ahol a ragasztó van, az feküdjön a minta fonákjára, vagyis a hátuljára. FONTOS, hogy közvetlenül nem szabad a vasalóval rámenni az anyagra, mindig tegyünk közé egy anyag zsebkendőt, vagy párnahuzatot. Vasaljuk rá, utána vágjuk körbe, úgy, hogy az említett 1.5 - 2 cm távolság meglegyen. 

Ezután válasszuk ki azt a színt, amivel díszíteni szeretnénk. Nálam ez a piros volt.




Pelenka öltéssel szegjük be...


... majd varrjuk fel a körsálra. Én ehhez láncöltést használok, mert azzal sokkal szebb lesz a végeredmény.

A folyamatot megpróbáltam képekben összefoglalni videó hiányában. Remélem hasznos lesz így is. Balról-jobbra kövessétek. :-)

És íme a végeredmény...


Amennyiben több fényképalbumot szeretnétek nézni hímzésekről és folyamatokról, IDE KATTINTVA megtehetitek :-)

Jó szórakozást és jó próbálkozást kívánok Nektek!

Joyo ^^


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése